Educatieve websites

Sesamstraat: Deze site biedt van alles voor de kleintjes: van kleurplaten en spelletjes tot online voorleesverhalen. Kleurrijk en vriendelijk, een prima kennismaking met internet dus!

Wikikids: Wikipedia is voor veel basisschoolleerlingen vaak net te hoog gegrepen. Gelukkig is er Wikikids: een interactieve, Nederlandse internet- encyclopedie.

Rekenweb: Het rekenweb staat vol met rekenspelletjes, voor kinderen van groep 2 t/m 8. Zo worden rekenvaardigheden geoefend zonder dat kinderen het idee hebben dat ze 'heel erg met school bezig zijn'.

Woordjes leren: Kinderen uit groep 1 t/m 3 kunnen met deze visuele zoekmachine hun woord- en taalbegrip ontwikkelen. Samen met Wroet de Mol gaan ze op zoek naar plaatjes van dieren en natuur, thuis, mensen, sprookjes, enzovoorts. Afbeeldingen gevonden ? Dan verschijnt het bijbehorende woord in beeld en geluid.

Het Klokhuis: Op de site van tv- programma Het Klokhuis staan tientallen dossiers vol informatie en plaatjes.