Sport

De werkgroep sport bestaat uit 6 ouders en 1 leerkracht die zich inzetten om de kinderen kennis te laten maken met sport op velerlei gebied. Sporten vergroot de ontwikkeling van kinderen. Wij zijn ervan overtuigd dat deelname aan (buitenschoolse) sportactiviteiten bijdragen aan het groepsgevoel van de kinderen. Plezier staat hierbij voorop!

Ons uitgangspunt is om sport zo toegankelijk mogelijk te maken voor elk kind van de Dubbelster.
De kosten proberen we zoveel mogelijk te beperken. In een enkel geval zal een kleine bijdrage gevraagd worden.

Schoolsport Amersfoort biedt veel sportieve mogelijkheden waaruit De Dubbelster jaarlijks een programma kiest.

Dit schooljaar kiezen wij voor de volgende sportactiviteiten:

Tafeltennis - groep 4 t/m 8 - 20 oktober 2016
Flagball - groep 5 t/m 8 - 9 november 2016
Korfbal - groep 3 t/m 8 - 17-18 april 2017
Koningsspelen - Alle groepen - 21 april 2017
Dorpsloop Hoogland - groep 3 t/m 8 - 17 mei 2017
Avondvierdaagse - groep 3 t/m 8 - 30 mei t/m 2 juni 2017
Handbaltoernooi -groep 3 t/m 8 - 17 juni 2017

Aan sommige sportactiviteiten is een clinic verbonden. De gymles wordt dan vervangen door een clinic zodat de kinderen weten of ze sport leuk vinden en zodat ze alvast de basisregels van de sport kunnen leren. Ouders of verzorgers kunnen hun kinderen eenvoudig digitaal aanmelden.

De werkgroep komt aan het begin van het schooljaar bij elkaar en bespreekt de activiteiten in het aankomende schooljaar.
De werkgroep verzorgt de communicatie, maakt een indeling voor/van de groepen leerlingen en hulpouders, verzorgt de inkopen voor de activiteit en onderhoudt contact met de organiserende partijen. De coördinator maakt een begroting en legt deze voor aan de oudervereniging.

Natuurlijk kan de werkgroep sport dit niet zonder hulp van u.
Kleine hand – en spandiensten maken de sportactiviteit tot een succes.
U ziet uw kind sporten, bewegen en genieten. Dat is waar we het voor doen met elkaar.

De werkgroep sport is een levendige en actieve groep die graag versterking krijgt. Overweegt u om deel te nemen, twijfelt u misschien? Mail of spreek ons aan, wij horen graag van u.

Sportieve groeten van de werkgroep leden,
Mirjam Kooistra
Marcel Veenendaal
Maurice Vermijs
Hanskje Nagel
Dieske Weiman
John de Graaff

Heeft u vragen, opmerkingen, of wilt u zich aanmelden bij de werkgroep Sport?
Vul dan het formulier in.